Bleu River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu Bleu River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu

Bleu River

Door: Jan en Elly

Blijf op de hoogte en volg Jan en Elly

02 Juni 2015 | Canada, Blue River

We verlaten vandaag Jasper en gaan opweg naar Blue River. We werden wakker met de zon. Dus de dag begon goed. We vertrokken om 8 uur voor onze 225 km.
Onderweg alweer genoten van de uitzichten. We zijn gestopt bij mountain Robson. Bijna 4000 meter hoog en de hoogste berg van Canada.
We zijn nu in Britisch Colombia en het tijdverschil met Nedrland is 9 uur.
We waren om 11 uur in Blue River. We gingen daar voor een bootsafari en een jeepsafari. Dan moesten we zeker beren zien. Prijs totaal 302 Canadese dollars. Er waren echter al een paar dagen geen beren gespot. Dat kwam door de heftige regenval van de afgelopen dagen. Daardoor stijgt het waterpijl zodat de beren niet tot aan de waterlijn kunnen komen. We maakten een ronde langs de oevers van het Mud Lake van een uur. Geen beer te zien.
Onze hoop was gevestigd op de jeepsafari. Gelukkig had de dame aan de kassa gezegd dat we de helft van ons geld terugkregen als we ook net de jeepsafar geen beer zouden zien. Mer de jeep de berg op was ook een leuke ervaring. Sommige stukken waren best stijl of heel smal. Maar onze chauffeuse reed prima! Maar nog steeds geen beer te zien. Toen we bijna beneden waren
wilden we geen beren meer zien. Het zou een dure beer worden!
We hebben geen beer gezien (gelukkig)
Daarna doorgereden naar de Campground in Blue River. Ziet er wat armoedig uit maar we hebben elektriciteit, gratis internet en een hele goede douche .
We zitten alweer aan een wijntje en een biertje met chips. Het leven is goed.