Op weg naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu Op weg naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu

Op weg naar Jasper

Door: Jan en Elly

Blijf op de hoogte en volg Jan en Elly

31 Mei 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag via de Icefield Parkeeg naar Jasper, zo'n 225 km.
Ook deze weg gaat door een nationaal park met veel mooie uitzichtpunten onderweg.
Onze eerste stoomwals Peyto Lake. We moesten een stukje lopen tussen heel veel sneeuw. We hebben wel eens een wintersportvakantie gedaan met minder sneeuw. Het meer zelf is diepblauw. Dit komt door alle mineralen die het smeltwater van de gletsjer meeneemt.
Het landschap waar we doorheen rijden heeft een hoog WOUW gehalte. Het blijft mooi om tussen de met sneeuw bedekte bergen door te rijden.
Onze volgende stop was de Colombia Icefields. We zijn daar met een speciale bus een stukje de gletsjer op geweest. Daar kon je even rondlopen en de gletsjer van dichtbij bekijken. In de weg was een stukje met een hellingspercentage van 26% en dat is best wel stijl!
Na de lunch met de bus baar de Glacier Skywalk. Een observatie platform met een glazen bodem. Deze steekt 280 meter boven het dal uit de berg.
Inmiddels was het bijna half 5 en we hadden nog 100 km te gaan.
Onderweg nog gestopt bij de Athabasca watervallen. Het zicht hierop begint op het punt dat het water naar de beneden stort. Via trappen kan je de waterval volgen naar beneden, door de kloof en zien hoe deze eindigt in de rivier.
We waren rond 7 uur bij onze campgroud . Daar was het erg druk, maar gelukkig hadden ze nog Eem plekje.
Deze keer geen foto.