Lake louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu Lake louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu

Lake louise

Door: Jan en Elly

Blijf op de hoogte en volg Jan en Elly

30 Mei 2015 | Canada, Lake Louise

Vanmorgen regende het alweer. Waar is toch de zon?.
Na het ontbijt toch maar de auto gestart en richting Lake Louise gereden. Onderweg even een lunchpakketje gehaald. Het is maar 5 km naar het meer. En het regent nog steeds. Op de parkeerplaats regende het echt hard. Helaas hadden wij niet op regen gerekend en dus geen regenkleding bij ons. Niet zo slim dus.
We besloten toch maar te gaan kijken bij het meer. En oh wat een geluk het hield op met regenen. Wat een mooi meer! Het is diepblauw en omringd met bergen met sneeuw. Het is ook wel een groot meer, 2,5 km lang en een paar honderd meter breed.

Er ligt best nog wel veel sneeuw. We zouden een wandeling maken naar een teahouse. Dat is dan wel het echte bergwandelen met soms stijle stukken omhoog. En natuurlijk ook weer omlaag. Onderweg zagen we nog een lawine naar beneden komen. Dat maakt erg veel lawaai maar is op afstand wel een gaaf gezicht. Het teahouse hebben we niet gehaald. Er lag nog teveel sneeuw.

Na 3,5 uur wandelen waren we weer terug bij onze camper. Waar de parkeerplaats aardig gevuld was. We lunchin onze camper. Het was weer zachtjes gaan regenen. We besloten naar de andere kant van het dorp te gaan. Daar kon je met een gondel omhoog. Als je geluk zag je beren. Wij hadden geen geluk. Maar het uitzicht was adembenemend. Boven was ook een tentoonstelling met opgezette dieren die hier voorkomen.
Toen we weer beneden waren ging de zon schijnen. Op de campground snel de stoelen buiten gezet en met een wijntje en biertje ban de zon genoten.