Johnston canyon - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu Johnston canyon - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Jan en Elly Berg - WaarBenJij.nu

Johnston canyon

Door: Jan en Elly

Blijf op de hoogte en volg Jan en Elly

29 Mei 2015 | Canada, Lake Louise

Ons locatie van gisteren klopt niet. We zijn natuurlijk in Canada. Het internet is niet zo stabiel en soms lukt het niet om zaken te veranderen of foto's toe te voegen. Ik hoop dat het nu beter gaat.

Toen we wakker werden regende het. Dus op het gemak wassen, aankleden en ontbijten.
We rijden via de Bow Valley Parkway richting Johnston canyon. Onderweg genieten we van de mooie uitzichten, we zijn omringd door bergen met hier en daar nog sneeuw. Onderweg zagen we een zwarte beer. Deze liep op zijn gemak te eten in de berm. Snel wat foto's gemaakt.
Bij de canyon was het nog niet zo druk. Gelukkig regende het niet meer. De Bow rivier stroomt door deze canyon. Er is een wandelpad gemaakt door deze canyon. Er zijn 2 indrukwekkende watervallen en veel stroomversnellingen. Na de hoogste waterval liepen we nog door naar de "inktpots". Dit zijn vennen waarin eTer ophoog borrelt. Dit vormt kringen gevuld met blauw of groen water, afhankelijk van de mineralen die mee hoog komen. De kringen veranderen ook van vorm door de stroming. l met al een gaaf gezicht om dit proces te zien.
Na de wandeling van ca. 4 uur doorgereden naar Lake Louise. Daar een plekje op de campfround gezocht. Het is jammer dat het niet zo mooi weer is. Maar misschien morgen wel.

• 29 Mei 2015 - 15:26

Piet En Tiny:

Wat bijzonder om zo'n zwarte beer in de berm te zien lopen,dat is natuurlijk veel indrukwekkender dan dat je hem ziet in de dierentuin. Jullie gaan vast nog veel mooie dingen zien! Gaat wel lekker zeker met de camper op al die grote wegen.
    Goede reis verder en geniet!

• 29 Mei 2015 - 20:17

Pieter Van Den Brink:

Hoi Jan en Elly.
    Allereerst nog gefeliciteerd et de Roparunn. Mooi resultaat weer en nu lekker genieten van een mooie vakantie. Ik ga jullie volgen. Veel plezier en kijk uit voor beren :) :)